Programlama Temelleri dersinde gösterilen algoritma konusunu daha iyi kavrama adına derste işlediğimiz örneklerin haricinde ekstra örneklere çalışarak ve ufuk açıcı sorulara biraz kafa yorarak algoritmayı daha iyi öğreneceksiniz.
Algoritmayı kafasında iyi oturtan ve öğrenen,gerçek kodlamaya geçtiğinde daha rahat kod yazma imkanı bulacaktır.
Algoritma örnekleri ve yazılıya hazırlık soruları
ALGORİTMA ÖRNEKLERİ ve
YAZILIYA HAZIRLIK SORULARI
YAZILIYA HAZIRLIK SORULARI
ÖRNEK 1: Klavyeden okunan bir sayının 10
fazla ve 10 eksiğini bulup yazan programın algoritma ve akış şeması şöyledir.
Girdi è Bir sayı (a)
Çıktı è Sayının 10 fazlası (fazla), sayının 10 eksiği (eksik)
1. BAŞLA
2. OKU a
3. fazla = a + 10
4. eksik = a – 10
5. YAZ fazla, eksik
6. BİTİR
ÖRNEK 2: Kenar uzunlukları verilen
dikdörtgenin alan hesabını yapan programa ait algoritmanın hazırlanması.(Kenar
uzunlukları negatif olarak girildiği durumda veri girişi tekrarlanacaktır)
Girdi: Kısa kenar (a), Uzun Kenar (b)
Çıktı: Alan
1. BAŞLA
2. OKU a
3. a < 0 İSE GİT 2.Adım
4. OKU b
5. b < 0 İSE GİT 4.Adım
6. Alan = a*b
7. YAZ Alan
8. BİTİR
2. OKU a
3. a < 0 İSE GİT 2.Adım
4. OKU b
5. b < 0 İSE GİT 4.Adım
6. Alan = a*b
7. YAZ Alan
8. BİTİR
ÖRNEK 3: Kenar
uzunlukları verilen bir dik üçgenin hipotenüs uzunluğunu hesaplayan programa
ait algoritmanın hazırlanması. (Kenar uzunlukları negatif olarak girildiği
durumda veri girişi tekrarlanacaktır)
Girdi: Kısa kenar (a), Uzun Kenar (b)
Çıktı: Hipotenüs (hip)
İşlem: kareler toplamı (a2 + b2) (karetop)
1. BAŞLA
2. OKU a
3. a < 0 ise 2. adımı tekrarla
4. OKU b
5. b < 0 ise 4. adımı tekrarla
6. karetop = (a*a) + (b*b)
7. hip = karetop değerinin karekökü
8. YAZ hip
9. BİTİR
ÖRNEK 4: İki sayının toplamlarının karesini
ve küpününü hesaplayıp yazan akış şeması şöyledir.
Girdi è Birinci sayı (a), İkinci sayı (b)
Çıktı è Toplam karesi(topkare), Toplam küpü(topküp)
İşlem è Toplam
1. BAŞLA
2. OKU a,b
3. Toplam = a + b
4. topkare = toplam*toplam
5. topküp = topkare * toplam
6. YAZ topkare, topküp
7. BİTİR
ÖRNEK 5: Bir öğrencinin bilgisayar
programlama dersinin 2 yazılı sınavından aldığı notları klavyeden okuyan, bu
notların ortalamasını bulan, eğer ortalaması 45’e eşit veya 45’den büyükse
“geçti”, aksi halde “kaldı” mesajı yazan programın algoritma şu şekildedir.
Girdi è 1. sınav notu (s1), 2. sınav notu (s2)
Çıktı è Sınav ortalaması (so)
1. BAŞLA
2. OKU s1,s2
3. so = (s1 + s2) / 2
4. EĞER so>45 veya so=45 İSE YAZ
“Geçti”
5. DEĞİLSE YAZ “Kaldı”
6. BİTİR
ÖRNEK 6: Aracın otopark ücretinin
hesaplanması. Araçların en fazla 24 saat kaldığını varsayın. (Ücretlendirme: 0
- 2 saat 150 bin, 2 - 8 saat 300 bin, 8-24 saat 500 bin)
1. BAŞLA
2. OKU saat
3. EĞER saat>0 ve saat <= 2 ise ücret=150 TL.
4. EĞER t<=8 ve t>2 ise ücret = 300 TL
5. DEĞİLSE ücret = 500 TL
6. YAZ ücret
7. BİTİR
1. BAŞLA
2. OKU saat
3. EĞER saat>0 ve saat <= 2 ise ücret=150 TL.
4. EĞER t<=8 ve t>2 ise ücret = 300 TL
5. DEĞİLSE ücret = 500 TL
6. YAZ ücret
7. BİTİR
ÖRNEK 7: Beş sayının toplamını ve ortalamasını
veren programa ait algoritmanın oluşturulması.
Toplam adı için Top, Ortalama adı için Ort, Girilen sayılar için X, Arttırma için Sayac değişkenleri kullanılırsa.
1.
BAŞLA
2.
Top = 0, Sayac = 0
3.
OKU X
4.
Top= Top+X
5.
Sayac = Sayac +1
6.
EĞER Sayac <5 İSE GİT 3.Adım
7.
Ort= Top/5
8.
YAZ Top, Ort
9.
BİTİR
ÖRNEK 8: 20'den 50'ye kadar olan sayıların
toplamını bulan algoritma yazınız.
1. BAŞLA
2. S=20,T=0 (Başlangıçta S=20 ve T=0 olsun )
3. T=T+S (T ile S’yi topla ardından sonucu T’ye eşitle)
4. S=S+1 (Sayıyı bir artır.)
5. S<50 ise GİT 3.adım (Eğer sayı 50'den küçük ise 3.Adım’a git)
6. YAZ T (T'nin değerini göster.)
7. BİTİR
1. BAŞLA
2. S=20,T=0 (Başlangıçta S=20 ve T=0 olsun )
3. T=T+S (T ile S’yi topla ardından sonucu T’ye eşitle)
4. S=S+1 (Sayıyı bir artır.)
5. S<50 ise GİT 3.adım (Eğer sayı 50'den küçük ise 3.Adım’a git)
6. YAZ T (T'nin değerini göster.)
7. BİTİR
ÖRNEK 9: Girilen 3 tamsayıdan en büyüğünü
bulan algoritma.
Enb ->en
büyük sayı
1. BAŞLA
2. OKU a,b,c
3. enb = a (klavyeden girilen a değerine enb
varsayalım)
4. EĞER enb < b İSE enb = b (eğer varsayımımız yanlışsa b’yi enb’ye
ata)
5. EĞER enb < c İSE enb = c (eğer varsayımımız yanlışsa c’yi
enb’ye ata)
6. YAZ enb
7. BİTİR
ÖRNEK 10: Girilen bir tamsayının tek ya da
çift olduğunu bulan algoritma.
(Tam ->
parantez içindeki işlemi sonucunu tam sayıya çeviren özel fonksiyondur.)
1. BAŞLA
2. OKU a
3. b = tam (a/2)*2 ( (a/2) sayısının tam kısmını alır ve 2
ile çarpar)
4. EĞER b = a ise YAZ “sayı çift” (eğer a çift ise, tam kısmı alındığında
3.adım sonucu b=a olur)
5. DEĞİLSE YAZ “sayı tek”
6. BİTİR
ÖRNEK 11: 1 ile 100 arasındaki tam sayılardan
2 katının 1 fazlası 5 ile tam bölünebilen kaç sayı bulunduğunu bulan algoritma.
i è sayılar, sayac è şartı sağlayan sayıların sayısı.
1. BAŞLA
2. i = 1, sayac = 0
3. k = i*2 + 1
4. a = tam (k/5)*5
5. EĞER a = k İSE sayac = sayac + 1
6. EĞER i = 100 İSE GİT 8.Adım
7. i = i+1 ve GİT 3.Adım
8. YAZ sayac
9. BİTİR
ÖRNEK 12: Klavyeden girilen,bir öğrencinin
numarasını,ismini ve programlama dersinin 3 yazılı sınavından aldığı notları
okuyan, bu notların aritmetik ortalamasını bulan,eğer ortalaması 50'ye eşit
veya 50'den büyükse ekrana numara,isim,notlar ve yazılı notlarının ortalamasını,küçükse
numara,isim ve "tekrar" mesajı yazan programın algoritmasını yazınız.
DeğişkenlerINO:öğrencinin numarasını, AD:öğrencinin ismini, VIZE1:1.vize sınavını,
VIZE2:2.vize sınavını,VIZE3:3.vize sınavını,VIZORT:üç vize sınavının aritmetik ortalamasını
VIZTO:üç vizenin toplamını göstersin.
1- BAŞLA
2- OKU INO,AD,VIZE1,VIZE2,VIZE3
3- VIZTO=(VIZE1+VIZE2+VIZE3)
4- VIZORT=VIZTO/3
5- EĞER VIZORT>=50 İSE GİT 6.Adım
6- YAZ INO,AD,VIZE1,VIZE2,VIZE3,VIZORT
7- DEĞİLSE YAZ INO, AD ve “TEKRAR”
8 BİTİR
DeğişkenlerINO:öğrencinin numarasını, AD:öğrencinin ismini, VIZE1:1.vize sınavını,
VIZE2:2.vize sınavını,VIZE3:3.vize sınavını,VIZORT:üç vize sınavının aritmetik ortalamasını
VIZTO:üç vizenin toplamını göstersin.
1- BAŞLA
2- OKU INO,AD,VIZE1,VIZE2,VIZE3
3- VIZTO=(VIZE1+VIZE2+VIZE3)
4- VIZORT=VIZTO/3
5- EĞER VIZORT>=50 İSE GİT 6.Adım
6- YAZ INO,AD,VIZE1,VIZE2,VIZE3,VIZORT
7- DEĞİLSE YAZ INO, AD ve “TEKRAR”
8 BİTİR
ÖRNEK 13: Klavyeden girilen iki sayıdan en
büyüğünü bulup gösteren algoritmayı yazınız.
1. BAŞLA
2. OKU S1,S2 (İlk sayıyı gir ; ;İkinci sayıyı gir.)
1. BAŞLA
2. OKU S1,S2 (İlk sayıyı gir ; ;İkinci sayıyı gir.)
3. S1>S2 ise GİT 4.adım (Sayı 1 sayı 2'den küçükse Adım 4'e
git.)
4. S2>S1 ise GİT 5.adım (Sayı 2 sayı 1'den küçükse Adım 5'e
git.)
5. YAZ S1 (sayı 1 değerini göster)
6. YAZ S2 (Sayı 2 değerini göster)
7. BİTİR
6. YAZ S2 (Sayı 2 değerini göster)
7. BİTİR
ÖRNEK 14: Bir tamsayının faktoriyelini
hesaplayınız.
Girdi : Bir tamsayı
Çıktı : sayının faktoriyel
İlgili formul: Faktoriyel(n)=1*2*...*n
Girdi : Bir tamsayı
Çıktı : sayının faktoriyel
İlgili formul: Faktoriyel(n)=1*2*...*n
1. 1.BAŞLA
2. 2.OKU n (diyelim n=4 girilmiş olsun)
3. 3. F=1
4. F=F*n (İlkdeğer=4 ikincideğer=4*3
ucuncudeğer=4*3*2)
5. n= n-1 (ilkdeğer=3 ikincideğer=2
ucuncudeğer=1)
6. EĞER n >1 İSE GİT 4.Adım (n 1’den büyük olduğu müddetçe
4.adıma git)
7. YAZ F
8. BİTİR
ÖRNEK 15: Bilgisayara girilen 50 öğrencinin adını,
soyadını ve sınav notunu kullanarak en yüksek not alan öğrencinin adını,
soyadını, en düşük not alan öğrencinin adını, soyadını yazan programın
algoritmasını kodlayınız. (YN=Yüksek not, DN= Düşük not)
1. BAŞLA
2. I = 0
3. YN = 0
4. DN = 100
5. I = I + 1
6. Oku AD, SOY, NOTU
7. Eğer notu > YN ise YN = Notu, YAD =
AD, YSOY=SOY
8. Eğer notu < DN ise DN= Notu, DAD=
AD, DSOY=SOY
9. Eğer I<50 ise GİT 5.ADIM
10. Yaz YAD, YSOY, DAD, DSOY
11. BİTİR
ÖRNEK 16: 1-100 arasındaki çift sayıların
toplamını bulan programın algoritmasını yazınız
1. BAŞLA
2. Sayac=2, Toplam=0
3. Toplam=Toplam+Sayac
4. Sayac=Sayac+2
5. EĞER Sayac<=100 İSE GİT 3.Adım
6. YAZ “1-100 Arası Çift Sayıların Toplamı=”, Toplam
7. BİTİR
1. BAŞLA
2. Sayac=2, Toplam=0
3. Toplam=Toplam+Sayac
4. Sayac=Sayac+2
5. EĞER Sayac<=100 İSE GİT 3.Adım
6. YAZ “1-100 Arası Çift Sayıların Toplamı=”, Toplam
7. BİTİR
ÖRNEK 17: Klavyeden girilen iki sayıdan büyük olanını bulup ekrana
yazdıran algoritma ve akış
şemasını hazırlayınız.
1) Başla
2) A ve B sayılarını OKU
3) Eğer A = B ise “A B ye eşittir‟ YAZ GİT 6
4) Eğer A > B ise “A B den büyük‟ yaz GİT 6
5) Eğer B> A ise “B A dan büyük‟ yaz GİT 6
6) Bitir
ÖRNEK 18: Bir okuldaki 35 öğretmenin maaşlarını okuyup maaş toplamını
ekrana yazdıran algoritma ve akış şemasını hazırlayınız.
1) Başla
2) TM = 0
3) S = 0
4) Maas‟ı oku
5) TM = TM+ Maas
6) S = S +1
7) Eğer S < 35 ise git 4
8) Yaz TM
9) Bitir
ÖRNEK 19: Verilen kenarlarına göre bir üçgenin, ne çeşit olduğunu bulan
algoritma ve akış şemasını hazırlayınız.
1) Başla
2) a, b ve c kenarlarını oku.
3) Eğer (a = b) ve (b = c) ise Yaz “eşkenar” Git 6
4) Eğer (a = c) veya (b = c) ise Yaz “ikizkenar” Git 6
5) Yaz “çeşitkenar”
6) Dur
ÖRNEK 20: Klavyeden girilen n sayısının faktoriyelini alan algoritma ve
akış şemasını hazırlayınız.
1) Başla
2) N‟i oku
3) Faktor = 1
4) S = 1
5) Faktor = Faktor x S
6) Eğer S <= N ise S = S + 1 git 5
7) Yaz Faktor
8) Dur
ÖRNEK 21: 20'den 50'ye kadar olan sayıların toplamını bulan algoritma
yazınız. BAŞLA
A0 --> Başla
A1 --> S=20 : T=0 (Sayı 20 T değeri 0 ile başla)
A2 --> T=T+S (T'ye sayıyı ekle T'yi göster.)
A3 --> S=S+1 (Sayıyı bir artır.)
A4 --> S<50 ise A2'ye git. (Eğer sayı 50'den küçük ise Adım 2'ye git)
A5 --> T'yi göster. (T'nin değerini göster.)
A6 --> Bitir
ÖRNEK 22: 30 ile 90 arasındaki çift sayıların toplamını bulan algoritma yazınız.
A0 --> Başla
A1 --> S=0 : T=0 (Sayı 0, Toplam değeri 0 olsun)
A2 --> S=S+1 (Sayıyı bir artır, sayıyı göster.)
A3 --> T=T+2S+28 (28 sayısına çift sayı olması için sayıyı 2 ile çarp ve toplama ekle, toplamı göster)
A4 --> 2S+28<90 ise git A2 (Eğer Çift sayı 90 değerinden küçük ise Adım 2'ye git)
A5 --> O=T/S (Toplam değeri sayıya böl ve ortalamayı bul)
A6 --> O'yu yaz. (Ortalamayı göster)
A7 --> Bitir
A1 --> S=20 : T=0 (Sayı 20 T değeri 0 ile başla)
A2 --> T=T+S (T'ye sayıyı ekle T'yi göster.)
A3 --> S=S+1 (Sayıyı bir artır.)
A4 --> S<50 ise A2'ye git. (Eğer sayı 50'den küçük ise Adım 2'ye git)
A5 --> T'yi göster. (T'nin değerini göster.)
A6 --> Bitir
ÖRNEK 22: 30 ile 90 arasındaki çift sayıların toplamını bulan algoritma yazınız.
A0 --> Başla
A1 --> S=0 : T=0 (Sayı 0, Toplam değeri 0 olsun)
A2 --> S=S+1 (Sayıyı bir artır, sayıyı göster.)
A3 --> T=T+2S+28 (28 sayısına çift sayı olması için sayıyı 2 ile çarp ve toplama ekle, toplamı göster)
A4 --> 2S+28<90 ise git A2 (Eğer Çift sayı 90 değerinden küçük ise Adım 2'ye git)
A5 --> O=T/S (Toplam değeri sayıya böl ve ortalamayı bul)
A6 --> O'yu yaz. (Ortalamayı göster)
A7 --> Bitir
BUNLARI SİZ
ÇÖZÜN
1. Sıfır
–0 girilinceye kadar klavyeden okutulan değerlerin ortalamasını hesaplayıp
ekrana yazan programın algoritmasını yazın ve akış şemasını çiziniz.
2. Adınızı
ve soyadınızı ekrana 10 defa yazan programın algoritmasını yazın ve akış
şemasını çiziniz.
3. 40
ile 80 arasındaki tek sayıların toplamını bulan ve ortalamasını bulan programın
algoritmasını yazın ve akış şemasını çiziniz.
tşkr
YanıtlaSilA1: Başla
YanıtlaSilA2: T=0,Sayac=0 (Sayaç 0, toplam değer 0)
A3: S'i oku (rakam girildi)
A4: T=T+S (rakam, T değerindeki değerle toplandı)
A5: Sayac=sayac+1 (ortalamanın vazgeçilmezi sayaç 1 arttı)
A6: EĞER S!=0 gitA3 (0 girilene kadar tekrar edilecek)
A7: T=T/sayac (sayıların toplandığı değer, sayaca bölündü)
A8: YAZ T (T ekrana yazıldı)
A9: BİTİR
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A1: Başla
A2: sayac=0 (başlangıç değeri verildi)
A3: ad,soyad 'i oku (değerler kullanıcı tarafından girildi)
A4: Sayac=sayac+1 (sayaç arttırıldı)
A5: Yaz Ad,Soyad (Ad soyad yazıldı)
A6: EĞER sayac!=10 , GİT A4 (10 kere yazılana kadar tekrar)
A7: BİTİR
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A1: Başla
A2: T=0, S=39,Sayac=0,O=0 (toplam=0,Sayı=0,Sayac=0,Ortalama=0)
A3: S=S+2 (S 2 arttı[tek sayı başladığı için 2 artışta tekleri alacak)
A4: Sayac=sayac+1 (sayac 1 arttı,ortalamada kullanacağız)
A4: T=T+S (Sayıların toplamı için T değeri oluşturuldu)
A5: EĞER S!=79, Git A3 (S nin alabileceği değer sınırlandı)
A6: O=T/Sayac (toplam ile işlem sayısı bölünerek ortalama bulundu)
A7: YAZ O,T (ortalama ve toplam ekrana yazıldı)
A8: Bitir
Cok yararli eyw
YanıtlaSilHocam lütfen yardım edin klavyeden 2 dik kenarı girilen üçgenin hipotenüsünü hesaplayan programın algoritması lazim
YanıtlaSilLütfen yardim edin klavyeden iki dik kenarı girilen ücgenin hipotenüsünü hesaplayan algoritmayı yapınız hocam soru bu acil yardım cvp verirseniz sevinirim
YanıtlaSilLütfen yardim edin klavyeden iki dik kenarı girilen ücgenin hipotenüsünü hesaplayan algoritmayı yapınız hocam soru bu acil yardım cvp verirseniz sevinirim
YanıtlaSilMerabalar hocam negatif sayıların adedini ve iki sayının arasındaki sayıların ortalamasını nasıl bulabiliriz
YanıtlaSilyapacağımız algoritma basit gözüküyor. Sadece bilmemmiz gereken dik kenarların karesinin toplamı hipotenüsün karesini veriri bilmemiz ve bir de matematik fonkksiyonlarında sqrt fonksiyonunun karekök aldığıdır.
YanıtlaSil1. başla
2. ilk dik kenarı oku
3. ikinci dik kenarı oku
4.birinci dik kenarın karesini ve ikinci dik kenarın karesini topla
5. toplanan sonucun karekökünü al
6.sonucu yazdır.
7 bitir
C#' da kodu şöyle yazılabilir.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace Hipotenüs
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Bir Dik Kenar Giriniz!");
double kenar1 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Bir Dik Kenar Giriniz!");
double kenar2 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
double hipoKare = Math.Pow(kenar1, 2) + Math.Pow(kenar2, 2);
//double hipoKare = kenar1*kenar1 + kenar2*kenar2; //üstteki ve bu satır aynı sonuc verir.
double hipotenus = Math.Sqrt(hipoKare);
Console.WriteLine("Hipotenüsün karesi : " + hipotenus);
}
}
}
yapacağımız algoritma basit gözüküyor. Sadece bilmemmiz gereken dik kenarların karesinin toplamı hipotenüsün karesini veriri bilmemiz ve bir de matematik fonkksiyonlarında sqrt fonksiyonunun karekök aldığıdır.
YanıtlaSil1. başla
2. ilk dik kenarı oku
3. ikinci dik kenarı oku
4.birinci dik kenarın karesini ve ikinci dik kenarın karesini topla
5. toplanan sonucun karekökünü al
6.sonucu yazdır.
7 bitir
C#' da kodu şöyle yazılabilir.
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace Hipotenüs
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine("Bir Dik Kenar Giriniz!");
double kenar1 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Bir Dik Kenar Giriniz!");
double kenar2 = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
double hipoKare = Math.Pow(kenar1, 2) + Math.Pow(kenar2, 2);
//double hipoKare = kenar1*kenar1 + kenar2*kenar2; //üstteki ve bu satır aynı sonuc verir.
double hipotenus = Math.Sqrt(hipoKare);
Console.WriteLine("Hipotenüsün karesi : " + hipotenus);
}
}
}
hocam klvyeden girilen 5 sayının ortalamasını bulup sayılardan ort. enyakın olanı bulup yazdıran algortima lütfen
YanıtlaSil2.dereceden bir denklemin katsayılarını ve bilinmeyenlerini giriş olarak alan ve varsa gerçel
YanıtlaSilkökleri hesaplayarak ekrana bastıran aksi takdirde “Sanal Kök Vardır” yazdıran programın akış semasını cızınız yardımcı olursanız sevınırım
using System;
Silusing System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace ikinci_dereceden_denklemin_gerçel_kökleri
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
double delta,a,b,c,x1,x2; // x1 ve x2 ileride vereceğimiz kök değerleri
Console.WriteLine("Denklemin a ,b ve c değerlerini gir :"); // ax2 + bx + cx değerlerini giriyoruz.
a = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
b = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
c = Convert.ToDouble(Console.ReadLine());
delta = ((Math.Pow(b, 2)) - (4 * a * c)); // delta = (b*2) - (4*a*c);
Console.WriteLine("Diskriminant değeri :" + delta);
if (delta < 0) Console.WriteLine("Denklemin reel kökü yoktur."); // negatif çıktığı zaman
else if (delta == 0) // 0 çıktığı zaman ki değeri bunun için alttaki formül kullanılmalı
{
x1 = (-b) / (2 * a);
Console.WriteLine("Denklemin kökleri eşit ve değer :" + x1);
}
else if(delta > 0)
{
x1 = (-b + Math.Sqrt(delta)) / (2 * a); // son olarak da x1 ve x2 nin (-) ve (+) değerli formülleri.
x2 = (-b - Math.Sqrt(delta)) / (2 * a);
Console.WriteLine("Denklemin iki kökü vardır :");
Console.WriteLine(x1);
Console.WriteLine(x2);
}
}
}
}
Hocam bana şu soruda yardımcı olur musunuz
YanıtlaSil100kişilik bir kampta 14-15 yaşlarında öğrenciler vardır buna göre
14yaşında ve 15yaşında kaç öğrenci oldugunu bulan programın algoritması
using System;
YanıtlaSilusing System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _100kişikkamptaki14_15_yaşındaki_öğr
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
//100 kişilik bir sınıf için dizi ataması yapılır
int[] sinif = new int[100];
int ondortyas=0, onbesyas=0;
//14 ve 15 yaşındaki çocukları 100 kere değer vermek yerine random ile atayabiliriz.
Random rand = new Random();
for (int i = 0; i < 100; i++)
{
sinif[i] = rand.Next(14, 16);
Console.WriteLine(sinif[i]);
if (sinif[i] == 14)
{
ondortyas++;
}
else if (sinif[i] == 15)
{
onbesyas++;
}
}
Console.WriteLine("Sinifta {0} 14 yasinda ,{1} 15 yaşında öğrenci vardır.", ondortyas, onbesyas);
}
}
}
Hocam şu soruya bakar mısınız?
YanıtlaSilKlavyeden girilen string değerinde kaç tane 'aa' karakteri olduğunu bulan java programını yazınız.
40 dan N kadar ardışık çift sayıların toplamını veren programın akış diyagramını çizip kodlarla ifade ediniz.
YanıtlaSilNOT: N'nin çift girilmesi sağlanacak..
NOT2: N'nin 40 dan büyük olması sağlanacak..
Klavyeden girilen negatif sayi kadar adinizi ekrana yazdiran programin akis diyagrami ???
YanıtlaSilAlgoritmayı Yazıyım akış diyagramını kur
SilA1: BAŞLA
A2: Sayı,Ad oku
A3: Sayı = Sayı * -1
A4: Sayaç =0
A5: Sayaç++
A6: Yaz Ad
A7: Eğer sayaç < sayı, Git A5
A8: Bitir
Klavyeden girilen negatif sayi kadar adinizi ekrana yazdiran programin akis diyagrami ???
YanıtlaSil3-29 arası sayıların ortalamasını hesaplayıp ekrana yazdıran prpgram (3ve99 dahil) şunu bi allAH
YanıtlaSiliçin yapin yaaa
3-29 arası sayıların ortalamasını hesaplayıp ekrana yazdıran program (3ve99 dahil)
YanıtlaSilBir bankamatik müşterisine bankamatikten çekmek istediği para sorulacak. Çekeceği paraya göre kaç tane 200’lük, kaç tane 100’lük, kaç tane 50’lik, kaç tane 20’lik, kaç tane 10’luk ve kaç tane 5’lik verilmesi gerektiğini bulan programı yazın AKIŞ DİYAGRAMI ÇOK ACİL LAZIM
YanıtlaSilhttp://i.hizliresim.com/7Moy1r.png
SilBir bankamatik müşterisine bankamatikten çekmek istediği para sorulacak. Çekeceği paraya göre kaç tane 200’lük, kaç tane 100’lük, kaç tane 50’lik, kaç tane 20’lik, kaç tane 10’luk ve kaç tane 5’lik verilmesi gerektiğini bulan programı yazın
YanıtlaSilKLAVYEDEN GİRİLEN BİR SAYININ (X), BELİRTİLEN POZİTİF TAMSAYI (Y) ÜSTÜNÜ ALAN PROGRAMIN ALGORİTMASI, AKIŞ DİYAGRAMI bunu yapabilen varmı yarına acil lazım
YanıtlaSilAlgoritmayı yazayım, akış diyagramını ona göre kendin oluştur.
SilA1: BAŞLA
A2: Sayı, Üs oku.
A3: Sayaç =0
A4: Sayaç ++
A5: sayı *=sayı(diğer anlamıyla Sayı = sayı*sayı )
A6: Eğer Sayaç != Üs, git A4
A7: Değilse Yaz Sayı
A8: Bitir
pşştttt
Siladinizi dogri yaziniz lutfen yapiniz yanlis yapmayiniz acıll
pşştttt
Siladinizi dogri yaziniz lutfen yapiniz yanlis yapmayiniz acıll
KLAVYEDEN GİRİLEN BİR SAYININ (X), BELİRTİLEN POZİTİF TAMSAYI (Y) ÜSTÜNÜ ALAN PROGRAMIN ALGORİTMASI, AKIŞ DİYAGRAMI bunu yapabilen varmı yarına acil lazım
YanıtlaSilklavyeden negstif sayı girilene kadar isminizi ekrana yazan programın algoritması nolur çok acıl
YanıtlaSilklavyeden negatif sayı girilene kadar ismini ekrana yazdıran programın algoritması acill
YanıtlaSiladmin 9 soru yanlış sanki en büyüğü diyo ama küçük işareti var
YanıtlaSilgirilen 10 sayının küçükten büyüğe doğru sırlamasını bulan programın algoritmasını yaz acil
YanıtlaSilKlavyeden öğrenci adını isteyip, Yazılı 1, Yazılı 2 ve Performans notunun ortalamasını hesaplayan programın algoritmasını ve akış diyagramını yazınız. Beyler şu soruyu yapıp cevap yollarmısınız
YanıtlaSilÖRNEK 22 nin cevabı hatalı mı ?
YanıtlaSil1.Başla
2.S=30 : T=0 (Sayı 0, Toplam değeri 0 olsun)
3.S=S+2 (Sayıyı iki artır, sayıyı göster.)
4.T=T+S (Sayıyı toplama ata)
5.S<90 ise Adım 3'e git)
6.Toplamı yaz
8.Bitir